Port Douglas :) - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Sophie Wijk - WaarBenJij.nu Port Douglas :) - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Sophie Wijk - WaarBenJij.nu

Port Douglas :)

Blijf op de hoogte en volg Sophie

26 Juni 2014 | Australië, Port Douglas

Hoi allemaal :)

Ondertussen is het alweer een tijd geleden dat ik een blogpost geschreven heb.. De tijd gaat hier zo snel! Volgende week is alweer mijn laatste week in Port Douglas, en dan ben ik ook al op de helft van mijn reis, ik kan bijna niet geloven hoe snel het gaat.

Ik heb zoveel meegemaakt, ik probeer zoveel mogelijk te schrijven vanaf het begin van mijn dagen hier in Port Douglas.

De afgelopen weken ben ik hier in Port Douglas geweest, en heb ik veel gewerkt op het Wildlife Habitat :)
In het begin was het even wennen, maar het is echt super leuk. Het is zo fijn om met alle dieren hier te werken en al mijn collega's en de andere vrijwilligers zijn ook super aardig.
Daar doe ik allerlei klusjes. In de ochtend maak ik meestal schoon bij de koala's, vogels of kangoeroes en walibi's. Zij hebben allemaal hele mooie grote verblijven, de kangoeroes en walibi's lopen zelfs los rond in een groot gebied wat ze grassland noemen.
Nadat ik dit heb gedaan, eten we met zijn allen ontbijt. Dat is elke dag anders. Soms neem ik gewoon Coco Pops, maar vaak maakt de kok ook een super lekker warm ontbijt zoals spek, ei,toast en aardappeltjes of croissants en Franse toast, super lekker! Daarna verschilt het wat ik mag doen, soms mag ik mee tours begeleiden of de dieren eten geven, soms moet ik het eten klaarmaken in food prep (ik ben mega snel geworden in het fijn hakken van wortels, zoete aardappel, mais, appel en nog meer, hahaha). Ook mag ik helpen met slangen en baby krokodillen verplaatsen van hun verblijven naar de presentatie gebieden. De slangen vond ik in het begin zo eng! De eerste die ik vast mocht houden was een super grote Olive Python. Ze was zo lang, dik en zwaar, en ze bleef maar door mijn handen en langs mijn nek glijden, ik vond het heel spannend
maar ook super gaaf. De wildlife keeper met wie ik toen de slang ophaalde bleef maar zeggen dat ik haar niet zo hoefde te knijpen.. Oeps, haha. De krokodillen mocht ik wel stevig vasthouden, omdat ze anders zouden ontsnappen. Eentje was het daar niet mee eens, en uit protest begon hij te plassen.. Ach ja, wie kan er nou zeggen dat er een krokodil over zijn hand heeft geplast.. :)
Ook mag ik soms de oudste koala Harvey zijn medicijnen geven. Hij krijgt medicijnen voor zijn tanden omdat hij zo oud is, maar die medicijnen vindt hij super lekker. Hij heeft vaak door rond welke tijd hij zijn medicijnen krijgt en dan kijkt hij heel nieuwsgierig rond en loopt zo snel als hij kan over zijn boomstam heen naar ons toe om zijn medicijnen in ontvangst te nemen, zo lief! Zijn medicijnen zijn een soort papje wat we in een spuit doen en hem via zijn mond toedienen.
Verder mag ik ook vaak de kangoeroes en walibi's voeren. Dit is ook zo leuk om te doen. De kangoeroes zijn dan zo blij en springen echt achter me aan. Er zijn ook twee kleine walibi's die vanaf geboorte door mensen gevoerd zijn, en zij houden dus heel erg van mensen en knuffelen. Zij heten Leroy en Munchie en zijn echt de liefste diertjes. Als je ze knuffelt of eten geeft pakken ze je handen vast alsof je voor hen de enige bent in de wereld die er toe doet, zo schattig :). Terwijl je de paden harkt blijven ze ook bij je rondhangen, fijn gezelschap!
In de middag krijgen we ook lunch. Dit is meestal ook erg lekker! Op zaterdag en zondag mogen we van het buffet eten en de andere dagen maakt de kok meestal een lekkere warme lunch, salade of broodjes. De hotdogs van gister waren echt heel erg lekker.. Haha.
Na de lunch mogen we vaak helpen met de vogels van het presentatiegebied terug te brengen naar hun verblijven. Het zijn allemaal hele mooie en kleurrijke vogels. Sommigen zijn ook wel heel groot en sterk en dan heb ik altijd wel een paar krassen op mijn arm aan het eind van de dag, maar dat geeft niks, het is super gaaf om zo'n mooie vogel te mogen dragen.
Ik vergeet denk ik nog veel wat ik jullie wilden vertellen over het werk daar, het is zo gevarieerd! Maar dat horen jullie allemaal nog wel :)

Naast mijn werk doe ik hier veel met vrienden die ik heb gemaakt. Ik ga vaak naar het strand want dat is 5 minuutjes lopen van het hostel waar ik verblijf. Ook ga ik vaak naar het centrum want dat is hier om de hoek. Daar hebben ze hele leuke barren, restaurants en winkels. Heel gezellig allemaal!
Ik ben ook een keer wezen snorkelen, maar toen was het weer nog niet zo goed dus waren de golven heel erg hoog. De boottrip was daardoor heel erg wiebelig, echt alsof we in een achtbaan zaten. Ik zag later in het logboek van de boot dat de golven 2 meter hoog waren.. Toch was het duiken heel erg mooi. Ik heb heel veel mooie vissen en koraal gezien en zelfs een schildpad :) omdat de stroming ook sterk was door het weer was ik aan het einde van de dag super moe, maar het was echt heel leuk.
Afgelopen week heb ik samen met een van mijn beste vriendinnetjes hier en een collega een bootje gehuurd en zijn we Dicksons Inlet opgevaren, dit is een hele grote zoutwater rivier die uitmondt in de zee. Daar heeft onze collega ons van alles laten zien wat heel gaaf was. We hebben daar een hele grote en een kleinere krokodil gezien. Je mocht daar dus ook echt niet je benen of handen in het water steken, want er leven veel wilde krokodillen.
We hebben er ook gevist. Dit was voor mij mijn aller eerste keer vissen ooit, en ik heb een vis gevangen! Het was zo grappig, we hadden het alle drie niet verwacht omdat telkens krabben onze azen stiekem op knabbelden. Dus toen ik uiteindelijk een vis ving, waren we we alle drie aan het juichen. De anderen waren heel trots op me, het was echt heel leuk.
We zijn die dag ook wezen zwemmen bij QT, een resort hier. We hadden het even gehad met het zoute water en zand van het strand, dus zwemmen in het zwembad daar was heel erg fijn. Je kon daar ook lekker loungen.

Verder staat er voor mij hier nog op de planning om een jungle tour te doen door het daintree regenwoud, paard te rijden op wonga beach en met de skyrail een tocht te maken.
Ook wil ik graag nog duiken, maar dat kan ik ook nog doen vanuit Cairns waar ik volgende week zaterdag naartoe ga.

Ik hoop dat ik eindelijk wat foto's toe kan voegen hier, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt.. Als het nu ook niet lukt, kun je altijd op mijn Facebook kijken! :) daar plaats ik er ook een paar. Als je ze nog niet kan zien, moet je me even toevoegen op Facebook :)

Veel liefs



  • 26 Juni 2014 - 09:26

    Liz:

    Hoi Sophie,

    Wat goed om te horen dat het zo fijn is in PD!
    Volgens mij heb je het heel erg naar je zin!
    Geniet ervan,ook van alles wat nog komen gaat,je bent weer thuis voordat je het weet.
    Nog maar even niet aan denken he?!

    Liefs,

    Liz

  • 26 Juni 2014 - 09:32

    Rebecca:

    Het klinkt helemaal super Sophie! Zoveel bijzondere dingen! En lekker eeten haha! Veel plezier met alle leuke dingen die je noog gaat beleven! Dikke kus xxx

  • 26 Juni 2014 - 11:50

    Femke:

    Super leuk om allemaal te lezen en heel bijzonder :)! Geniet er heel erg van en lekker eteeeeeeeeeeeeen hihii
    Liefs, xxxxx Femke

  • 26 Juni 2014 - 20:28

    Marthe:

    Hee Sop!

    Wat gaaf joh! Leuk om dit te lezen! En de foto's op Facebook zien er natuurlijk jaloersmakend geweldig uit... Geniet van je laatste maand! (wow tijd gaat zo snel!)
    Hopen op nog meer onvergetelijke herinneringen!

    Heel veel kusjes en Knuffels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Port Douglas :)

09 Juni 2014

Cairns!

08 Juni 2014

Ik ben er bijna!

06 Juni 2014

Daar ga ik dan...
Sophie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1531
Totaal aantal bezoekers 3944

Voorgaande reizen:

14 Juni 2010 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: